O hře

screenshot

Pushover je klasickou logickou hrou společnosti Red Rat Software z  roku 1992 pro počítače Amiga, Atari ST, PC a Super NES, kterou vydali s Ocean Software.

Hra byla sponzorovaná britskými brambůrky Quavers, což se promítlo do příběhu, kdy maskot firmy 'Colin Curly' upustí brambůrky do velkého mraveniště. Poté přichází na scénu mravenec 'G.I.Ant', který má do mraveniště jít a brambůrky najít.

screenshot

Tento příběh je mírně upraven na Super NESu, kde se již Quavers neobjevují, takže se v mraveništi hledají penízky Kapitána Rata.

Základní princip hry je jednoduchý. Stačí shodit všechny dominové kostky v komnatě tak, aby ukončovací kostička padla poslední.

Herní komnata se skládá z plošin (mnohdy spojených žebříky), na kterých jsou umístěny dominové kostičky různého zabarvení. To značí jejich speciální vlastnost.

screenshot

'G.I.Ant' (dále jen mravenec) může kostičky po jedné přenášet, různě s nimi padat a do jedné z nich jedenkrát strčit. Tím způsobí řetězový pád. Když kostičky spadnou všechny, žádná se nerozbije, ukončovacítrigger je poslední a mravenec žádnou kostičku nedrží, je úkol splněn a mravenec odchází do dveří do další komnaty.

screenshot

Situace ovšem není vždy tak jednoduchá. Mravenec se může zabít skokem z příliš velké výšky, mimo obrazovku, případně, když na něj spadne kostička v době, kdy do jiné strká. Také dveře k další komnatě mohou být nedostupné kvůli přerušení cesty, chybějící plošině pod nimi či zablokovaní kostičkou.

Aby situace byla ještě složitější, ubíhá vám čas, do kterého musíte komnatu vyřešit a vstoupit do dveří do další komnaty.

screenshot

Pokud se vám podaří komnatu úspěšně vyřešit, uvidíte krátkou animaci, ze které si opíšete kód do další. Pokud se nezdařilo, komnata se řeší od začátku. Můžete však použít tzv. 'token', který Vám pomůže.

Herní prostředí a vzhled se průběhem hry mění a obtížnost je proměnlivá, ale celkově stoupá. Hra obsahuje celkem 100 úrovní.